O učenju 2014.

O PROJEKTU         PROJEKTNI TIM         ISTRAŽIVANJE         REZULTATI         U MEDIJIMA         VAŽNI DATUMI         KONTAKTI         Facebook         Twitter


    O PROJEKTU

Koliko uče naši učenici? Znaju li učiti? Zašto uče? Kakvu potporu u učenju im pružaju nastavnici i roditelji? Vide li Hrvatsku kao okruženje u kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju? Kakve su im obrazovne aspiracije? Koliko koriste usluge privatnih instrukcija?


Navedena pitanja samo su neka od brojnih na koja se pokušalo odgovoriti u istraživačkom projektu Instituta za društvena istraživanja i Županijskog stručnog vijeća pedagoga osnovnih škola Grada Zagreba provedenom u travnju i svibnju 2014. godine. Istraživanjem se željela istaknuti važnost učeničkih perspektiva te ispitati postojeća razina razvijenosti kompetencije „učiti kako učiti“ kod učenika četvrtih i osmih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanjem su prikupljeni vrijedni podaci o iskustvima i pristupima učenju, motivaciji za učenje, stavovima o obrazovanju i doživljaju roditeljske i učiteljske potpore učenju i obrazovanju. Istraživanje se nastavlja na prethodni rad istraživača Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu na temu kompetencije „učiti kako učiti“ i „poduzetnost i inicijativnost“ u hrvatskom obrazovanju.


Istraživanje je posebno u hrvatskom kontekstu budući da je izvedeno uz minimalna financijska sredstava i uz punu suradnju stručnih suradnika pedagoga i znanstvenika. Jedinstvena je i činjenica da su u istraživanju sudjelovale sve javne zagrebačke osnovne škole – ukupno njih 109. Unutar svake škole po slučaju su izabrana dva razredna odjela: jedan osmi i jedan četvrti. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 2417 učenika i učenica četvrtih i 2299 učenika i učenica osmih razreda.