Znanstveno-kompetitivni projekti

VETprep – Sudjelovanje i završavanje strukovnog obrazovanja i obrazovne politike nakon pandemije COVID 19 – istraživanje u međunarodnom kontekstu

O projektu

Osnovni podaci

  • Akronim: VETprep
  • Nositelj projekta: Syddansk Universitet (Danska)
  • Partneri: Universitat de Valencia, University of Glasgow, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Tallinn University, LINQ Consulting and Management ltd
  • Financira: Europska komisija putem programa Horizon Europe
  • Razdoblje provedbe projekta: 1.1.2025. – 31.12.2027.
  • Web-stranica projekta: uskoro

Opis projekta

Projektom VETprep nastoji se bolje razumjeti i odgovoriti na izazove u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (VET) koji se odnose na identifikaciju učenika, njihovu participaciju i zadržavanje u obrazovanju u različitim europskim kontekstima, a usmjeravajući se na učenike iz različitih sredina i raznolikog porijekla. Projekt ispituje utjecaj pandemije Covid-19 na navedeni sektor te komparativno istražuje odgovarajuće politike i strategije u Hrvatskoj, Danskoj, Estoniji, Škotskoj i Španjolskoj. Primjenjujući multidisciplinarni pristup i mješovite metode, projekt istražuje faktore koji utječu na učenički odabir i upis strukovnih škola, uključujući njihovo demografsko i socio-ekonomsko porijeklo, analizu longitudinalnih podataka i provedbu dubinskih intervjua s odabranim učenicima. Ovim istraživanjem nastojat će se doći do uvida u obrazovne puteve mladih u postpandemijskoj Europi, s posebnim osvrtom na razlike u socio-ekonomskom statusu i obrazovnim aspiracijama, kao i na razlike između prije- i post- pandemijskih kohorti. Spoj generaliziranog znanja i individualnih narativa projekta VETprep dat će nijansiranu sliku mladih u postpandemijskoj Europi. Nadalje, komparativnom usmjerenošću na razlike između europskih zemalja i među mladim ljudima različitima s obzirom na socio-ekonomski status, akademska postignuća i dr. dobivamo priliku razumjeti kako posljedice, tako i relevantne aktivnosti u svjetlu individualnih razlika i raznolikih društvenih, političkih i obrazovnih okvira u pet europskih država. Cilj projekta je pomoći donositeljima politika i drugim dionicima kako bi uspješno (a) izvršili svoje obaveze vezane za Europski stup socijalnih prava (svatko ima pravo na kvalitetno i inkluzivno obrazovanje, osposobljavanje i cjeloživotno učenje, uz smanjivanje stope osoba u statusu NEET na 9% do 2030. godine); (b) implementirali Preporuku Vijeća o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju za održivu kompetitivnost, društvenu pravednost i otpornost; (c) ostvarili ciljeve Puteva do školskog uspjeha, uz smanjivanje stope Ranog napuštanja obrazovanja; i (d) ostvarili UN ciljeve održivog razvoja (UN SDG) 4, 8, 9 i 10.

Logotip projekta