Ostali istraživački i stručni projekti
Inicijalno obrazovanje predmetnih nastavnica i nastavnika: Motivacija, identiteti i socio-emocionalne kompetencije
O projektu
Osnovni podaci
- Financiranje projekta: Ministarstvo znanosti i obrazovanja – sredstva programskih ugovora
- Trajanje projekta: 2017. – 2019.
Opis projekta
Cilj istraživanja je ispitati motivaciju za poučavanje i profesionalni identitet budućih predmetnih nastavnika/ca, s posebnim naglaskom na rodnu dimenziju odabira učiteljske profesije te na socio-emocionalne kompetencije budućih nastavnika/ca. Teorijski okvir istraživanja čine model odabira učiteljske profesije – FIT-Choice model (Watt i Richardson, 2007) te CASEL-ov model socio-emocionalnih kompetencija (Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning, 2008), konceptualno povezani perspektivom profesionalnog razvoja učitelja/ica.
Istraživanje se planira provesti na uzorku budućih nastavnika/ca predmetne nastave koji su se opredijelili za nastavnički smjer te studiraju na društveno-humanističkim, prirodoslovno-matematičkim studijima, kineziološkom studiju te umjetničkim akademijama Sveučilišta u Zagrebu. Primjenom upitnika planiraju se ispitati sljedeći konstrukti: motivacija za odabir nastavničke profesije, socio-emocionalne kompetencije, profesionalni identitet, percepcija nastavničke profesije te rodni aspekti odabira nastavničke profesije (npr. rodni stereotipi o profesiji).
Projekt nastavlja se na tradiciju znanstvenih istraživanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu o profesionalnom razvoju učitelja/ica, a doprinos ovog istraživanja je što otvara aktualne teme koje su važne u kontekstu obrazovnih politika na međunarodnoj razini, poput socio-emocionalnog učenja i rodne dimenzije poučavanja.