Lista obavijesti
Uključenost roditelja u obrazovanje djece s potrebama dodatne podrške tijekom pandemije: pogledi iz Hrvatske, Srbije i Slovenije
Objavljeno: 19.12.2024.
Dr. sc. Zrinka Ristić Dedić je u suautorstvu s dr. sc. Oljom Jovanović sa Sveučilišta u Beogradu i dr. sc. Mojcom Poredoš sa Sveučilišta u Ljubljani napisala znanstveni rad „Parental involvement in the education of children with additional support needs during the pandemic: views from Croatia, Serbia, and Slovenia“. Članak je objavljen u časopisu European Journal of Psychology of Education, koji je indeksiran u Q1 u bazi Scopus za područje razvojne psihologije, psihologije obrazovanja i obrazovanja (2023).
Sažetak: Uključenost roditelja u obrazovanje djece jedna je od glavnih sastojnica inkluzivnog obrazovanja i jedan od ključnih čimbenika za postizanje pozitivnih akademskih ishoda za djecu s dodatnim potrebama za podršku. Ovo istraživanje ima za cilj istražiti iskustva roditeljske uključenosti tijekom pandemije i steći uvide u osobne, obiteljske i kontekstualne čimbenike (čimbenike razine 1 u modelu Hoover-Dempseyja i Sandlera [1995., 1997., 2005.]) koji utječu na njihove prakse uključenosti. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji - u tri kulturno i obrazovno slična okružja koja su primijenila ponešto različite obrazovne mjere tijekom pandemije. Provedena su 42 polustrukturirana intervjua s roditeljima djece s potrebama za dodatnom podrškom, koja su pohađala niže srednje obrazovanje tijekom pandemije COVID-19 u proljeće 2022. godine. Definirane su tri teme u svim trima zemljama, koje opisuju roditeljsku uključenost kao reakciju na izvanredne okolnosti, kao roditeljsku dužnost i kao odgovor na djetetov ili školski poziv. Rezultati potvrđuju važnost roditeljskih motivacijskih uvjerenja, njihovih percepcija poziva drugih za uključenost, kao i doživljaja životnog konteksta za donošenje odluka roditelja o uključenosti tijekom pandemije. Rezultati također naglašavaju da je roditeljska uključenost u obrazovanje djece s potrebama za dodatnom podrškom vrlo ovisna o dostupnosti podrške na razini škole i sustava.
Rad je dostupan na poveznici.