Lista obavijesti
Teachers’ Views of Academically Gifted Students Through the Lens of the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Study in Three Countries
Objavljeno: 09.01.2025.
Prof. dr. sc. Ana Altaras, Jana Šimon, dr. sc. Zorana Jolić Marjanović i prof. dr. sc. Anja Podlesek autorice su znanstvenog rada Teachers’ Views of Academically Gifted Students Through the Lens of the COVID-19 Pandemic: A Qualitative Study in Three Countries. Rad je objavljen u časopisu Gifted Child Quarterly, koji je indeksiran u bazi WoSCC (2023) u Q1 (Education, Special) i u Q2 (Psychology, Educational) te u bazi Scopus (2023) u Q1 (Education) i u Q2 (Developmental and Educational Psychology).
Sažetak: U ovom je usporednom međunarodnom istraživanju korišten kvalitativni nacrt da bi se istražio način na koji učitelji vide svoje darovite učenike i njihove načine prilagodbe i obrazovanja tijekom pandemije covid-19. Ukupno je intervjuirano 52 učitelja iz Hrvatske, Srbije i Slovenije o darovitim učenicima općenito te u nastavku o određenom darovitom učeniku odabranom za svrhu ovog istraživanja. U oba su slučaja i u svim trima državama učitelji bili skloni opisivanju darovitih učenika u smislu „hipoteze o harmoniji.” Poučavanje ovih učenika u okolnostima pandemije samo je pridonijelo gledištu o harmoniji: za darovite se smatralo kako su se brzo i bez puno akademskih gubitaka prilagodili novim uvjetima (učenja). Ipak, iskustvo pandemije izgleda da je isto tako omogućilo učiteljima uvid u sustavno zanemarivanje darovitih učenika te jasno zapažanje potrebe da im se na pravi način pruži osnaženje i socijalno-emocionalna podrška, ako se želi da ti učenici postignu svoj puni potencijal.
Više o članku: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/1196/.