Lista obavijesti

Održana je završna konferencija HRZZ projekta TeachWell

Objavljeno: 31.01.2025.

Završna konferencija projekta „Uloga ličnosti, motivacije i socio-emocionalnih kompetencija u profesionalnoj dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere – TeachWell“ održana je 24. siječnja 2025. godine u Novinarskom domu u Zagrebu.

Voditeljica projekta dr. sc. Iris Marušić predstavila je konceptualni okvir, metodologiju i rezultate projekta. Doktorandica Dora Petrović govorila je o profilima ličnosti i profesionalnoj dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere, fokusirajući se na sagorijevanje i radnu angažiranost.

Konferencija je zatvorena panel-diskusijom o učiteljskoj dobrobiti s posebnim osvrtom na učitelje u ranoj fazi karijere u kojoj su sudjelovali Tatjana Huljek, učiteljica hrvatskog jezika iz OŠ Gustava Krkleca, Nikolina Vidović, učiteljica engleskog jezika iz OŠ Milana Langa Bregana, Gordana Gojmerac Dekanić, učiteljica matematike iz OŠ Kajzerica s iskustvom mentoriranja učitelja pripravnika te Igor Matijašić, ravnatelj OŠ Milana Langa Bregana. Raspravu je moderirala članica projektnog tima dr. sc. Jelena Matić Bojić.

Istraživanje je provedeno u  370 osnovnih škola u cijeloj Hrvatskoj, a u njemu je sudjelovalo 911 učitelja u ranoj fazi karijere.  Učitelji su iskazali visoku motivaciju za svoju profesiju, entuzijazam za poučavanje i zadovoljstvo poslom. Istodobno, procjenjuju da njihova profesija ne uživa društveni ugled i da je mogućnost njihovog utjecaja na obrazovnu politiku mala. Iako je mali postotak učitelja naveo da  učestalo doživljava sagorijevanje na poslu, učitelji koji doživljavaju više sagorijevanja u znatno su većem riziku od napuštanja profesije. Rezultati su potvrdili važnost istraživanja dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere jer nam omogućuju prepoznavanje učitelja kojima je podrška najpotrebnija, s ciljem njihovog zadržavanja u profesiji.

Istaknuto  je da je ostanak  novih učitelja u profesiji ozbiljan izazov, jednako kao i sve veći pritisci kojima su učitelji izloženi na radnom mjestu. Projekti kao što je TeachWell dobar su iskorak prema dodatnoj senzibilizaciji obrazovnih stručnjaka i javnosti za probleme s kojima se susreću novi učitelji, posebice zato što mogu ponuditi preporuke za praksu i obrazovne politike koje su utemeljene na znanstvenim podacima.

Projekt je financirala Hrvatska zaklada za znanost, a članovi projektnog tima su dr. sc. Iris Marušić, voditeljica, te suradnici dr. sc. Ivana Pikić Jugović, dr. sc. Jelena Matić Bojić, dr. sc. Josip Šabić, dr. sc. Tea Pavin Ivanec (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), dr. sc. Josipa Mihić (Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), dr. sc. Mirta Mornar, Dora Petrović i Paula Pedić Duić (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu).