Lista obavijesti
Medijacijska uloga osobina ličnosti i rodnih uloga u povezanosti roda i empatije kod budućih nastavnica i nastavnika
Objavljeno: 27.06.2023.
Dr. sc. Ivana Pikić Jugović, Dora Petrović i dr. sc. Iris Marušić autorice su znanstvenog rada „The mediating role of personality and gender roles on the relationship between gender and empathy: a study on preservice teachers”, koji je objavljen u časopisu Sociologija i prostor, 61 (1).
Nastavnička empatija važan je dio profesionalne uloge nastavnika i povezana je s brojnim ishodima kod učenika. Istraživanja pokazuju da su žene empatičnije od muškaraca, ali rod prestaje biti prediktorom empatije nakon što se u regresijske modele uključe osobine ličnosti ili rodne uloge. Ugodnost i ekspresivnost pokazale su se najsnažnijim korelatima empatije među osobinama ličnosti odnosno rodnim ulogama, no te su determinante empatije još uvijek rijetko istražene kod nastavnika/ca. Stoga je cilj ovog istraživanja ispitati ulogu ugodnosti i ekspresivnosti u odnosu između roda i empatije na uzorku studenata/tica nastavničkog smjera različitih fakulteta. Testirana su dva serijalna medijacijska modela s rodom kao prediktorom, ugodnošću i ekspresivnošću kao medijatorima te aspektima empatije kao kriterijskim varijablama. Rezultati su potvrdili medijacijsku ulogu ugodnosti i ekspresivnosti u odnosu između roda i empatije. Značajni učinci serijalne medijacije pokazali su da su buduće nastavnice iskazale veću ugodnost što je imalo pozitivan učinak na ekspresivnost, a to je potom imalo pozitivan učinak na empatičnu brigu i zauzimanje tuđe perspektive. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu za diferenciranim pristupom treninzima empatije s različitim skupinama budućih nastavnika/ca, posebno s onima koji imaju manje izraženu ugodnost i ekspresivnost.
Članak možete pročitati na poveznici.