Lista obavijesti
Istraživanje međudjelovanja učeničkih odnosa s nastavnicima i vršnjacima u predviđanju akademske angažiranosti u ranoj adolescenciji
Objavljeno: 14.04.2025.

Dr. sc. Katja Košir i dr. sc. Ivana Pikić Jugović autorice su znanstvenog rada „Investigating the interplay between teacher-student and peer relationships in predicting academic engagement in early adolescents”. Rad je objavljen u časopisu „Psychology in the Schools”, koji je u bazi Scopus (2023) indeksiran u Q1 za područje obrazovanja.
Sažetak: Ova studija istražuje kako međudjelovanje odnosa učenika s nastavnicima i vršnjacima oblikuje učeničku akademsku angažiranost tijekom rane adolescencije. Na uzorku od 6048 učenika javnih osnovnih škola u Sloveniji ispitana je prediktivna moć tih odnosa povrh doprinosa akademskog uspjeha. Rezultati su pokazali da su i pozitivni aspekti odnosa učenika i nastavnika, kao i percipirana vršnjačka podrška, značajno doprinijeli akademskoj angažiranosti. Štoviše, učinak interakcije pokazao je da vršnjačka podrška predviđa angažiranost samo u odsutnosti negativnih aspekata odnosa učenika i nastavnika. Ovi nalazi naglašavaju ključnu ulogu odnosa učenika i nastavnika u poticanju akademske angažiranosti, sugerirajući da vršnjačka podrška ne može u potpunosti kompenzirati nepovoljnu dinamiku između učenika i nastavnika.
Članak je dostupan na poveznici.