Lista obavijesti

Exploring situated expectancy-value theory: a study of gendered higher education choices

Objavljeno: 16.01.2025.

Dr. sc. Ivana Pikić Jugović, dr. sc. Karin Doolan i prof. dr. sc. Branislava Baranović autorice su znanstvenog rada Exploring situated expectancy-value theory: a study of gendered higher education choices. Članak je objavljen u časopisu „Psihološka istraživanja”.

Sažetak: U članku se ispituje kako motivacijska uvjerenja, rodne uloge i stereotipi te kulturni resursi i prakse oblikuju učeničke odabire studija u tehničkim i društveno-humanističkim znanostima. Teorijsku okosnicu rada čini teorija situiranih očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika, s posebnim naglaskom na rodnu dimenziju i socio-kulturni kontekst izražen kroz pokazatelje kulturnog kapitala. Upitnički podaci prikupljeni su od 1301 srednjoškolca u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da su motivacijska uvjerenja, posebno utilitarna vrijednost, bili najsnažniji prediktori odabira studija kod djevojaka i mladića. Tradicionalne rodne uloge predviđale su slabije namjere odabira rodno nestereotipnih studija. Podržavanje rodnih stereotipa o slabijem talentu vlastitog roda za zanimanja u tehničkim ili društveno-humanističkim znanostima predviđalo je slabije namjere odabira studija u tim područjima. Naposljetku, čitalačke prakse, kao pokazatelj kulturnog kapitala, dodatno su objasnile odabir studija u društveno-humanističkim znanostima kod djevojaka i mladića. Implikacija istraživanja je potreba za kreiranjem intervencijskih programa s ciljem dekonstrukcije rodnih uloga i propitivanja učeničkih stereotipa o obrazovnim područjima i zanimanjima.

Članak je dostupan na poveznici: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/1204/.

Tagovi