Lista obavijesti
A comparative study of barriers to mentoring student and new teachers
Objavljeno: 15.06.2022.
Objavljen je novi znanstveni rad naslovljen A comparative study of barriers to mentoring student and new teachers [Komparativna analiza prepreka u mentoriranju budućih učitelja i učitelja početnika]. Autori su Semiyu Adejare Aderibigbe, EImear Holland, Iris Marušić i Rachel Shanks, a rad je objavljen u časopisu „Mentoring and Tutoring: Partnership in Learning“, 30 (3).
U kontekstu obrazovanja učitelja mentorstvo se općenito smatra korisnim i za mentore i za učitelje početnike. Međutim, mentorstvo kao alat za jačanje profesionalnog znanja nije bez prepreka koje ometaju njegovu učinkovitost. Ovaj rad istražuje uobičajene prepreke u mentorstvu oslanjajući se na studije provedene u Hrvatskoj, Irskoj i Škotskoj. Dvije studije provedene u Škotskoj koristile su pristup mješovitih metoda, hrvatsko istraživanje provedeno je kvantitativnim pristupom, dok je irsko istraživanje koristilo kvalitativnu strategiju. Podaci iz četiri objavljena istraživanja ponovno su analizirani i integrirani korištenjem kvalitativnog tematskog pristupa s tri skupine tema koje su se pojavile kao najčešće prepreke mentorstvu u obrazovanju učitelja. Ove grupe tema su: interesi, vrijednosti i motivi, zatim moć, status i položaj te informacije i komunikacija. Studija ispituje ove teme i donosi implikacije za dionike uključujući vodstvo škola, sveučilišta i buduće nastavnike.