Ljudi

Ivana Pikić Jugović

Znanstvena savjetnica

  • Matični broj iz upisa znanstvenika: 263886
  • Naziv radnog mjesta: Znanstvena savjetnica
  • Područje rada: psihologija obrazovanja, psihologija roda

Kvalifikacije, znanstveno napredovanje i obrazovanje

2024.

Znanstvena savjetnica u području društvenih znanosti, polje psihologija

2018.

Viša znanstvena suradnica u području društvenih znanosti, polje psihologija

2012.

Znanstvena suradnica za područje društvenih znanosti, polje psihologija

2011.

Viša znanstvena asistentica

2004.

Znanstvena novakinja – asistentica

2018.

Završila četverogodišnju edukaciju iz geštalt psihoterapije u organizaciji Gestalt Psychotherapy Training Institute Malta i Intronaut Zagreb

2010.

Doktorirala psihologiju na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Naziv doktorskog rada: „Važnost rodnih uloga i stereotipa u objašnjenju obrazovnog postignuća i odabira studija

2004.

Diplomirala jednopredmetni studij psihologije na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Naziv diplomskog rada: „Zadovoljstvo rodnim ulogama“

Istraživački projekti

2024. – 2027.

Nacionalno panel istraživanje srednjih škola - CIROskop

2021. – 2025.

Uloga ličnosti, motivacije i socio-emocionalnih kompetencija u profesionalnoj dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere

2021. – 2024.

HAND IN HAND: Osnaživanje socio-emocionalnih kompetencija i svijesti o različitosti učitelja širom Europe

2020. – 2023.

ESF projekt: Tematska mreža “Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima” (TEMCO)

2017. – 2020.

Hand in Hand: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)

2017. – 2018.

Inicijalno obrazovanje predmetnih nastavnica i nastavnika: Motivacija, identiteti i socio-emocionalne kompetencije (IDIZ)

2017. – 2018.

Analiza stanja i potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju vezanih uz informiranje o visokoškolskim izborima i postupcima upisa na studijske programe (Agencija za znanost i visoko obrazovanje)

2016. – 2019.

Društvena stratifikacija u Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti (Hrvatska zaklada za znanost)

2016. – 2017.

Gender-related challenges in European education systems (European Institute for Gender Equality – EIGE)

2015. – 2016.

Prirodne znanosti su in (Europski socijalni fond)

2013. – 2016.

Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija (Hrvatska zaklada za znanost)

2014. – 2015.

International Social Survey Programme (ISSP) – modul Obitelj i promjena rodnih uloga

2013. – 2014.

Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja  – longitudinalni pristup

2007. – 2013.

Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva

2011. – 2012.

Mladi i opijanje: istraživanje o navikama, stavovima i ponašanjima

2011. – 2012.

Young men as allies in preventing violence and conflict in the Western Balkans – Young men initiative project – Phase II

2010. – 2012.

Rodne, generacijske i kulturalne razlike u izražavanju ljubavi među bračnim partnerima

2009.

Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj

2008. – 2010.

Western Balkan gender-based violence prevention initiative – Young men initiative project

2005. – 2007.

Rodno osjetljive čitanke i razredna praksa u regiji Balkana

2004. – 2007.

Uvođenje državne mature u hrvatski školski sustav

2004. – 2006.

Nasilje nad lezbijkama, gejevima i biseksualnim osobama u Hrvatskoj

Odabrana bibliografija

Članci

Pikić Jugović, I., Matić Bojić, J., Puzić, S., Odak, I., Brajković, S., Dahlström, H., Galić, G., Gaspar de Matos, M., Gøtzsche, K., Kozina, A., Mlekuž, A., Paleczek, L., & Rožman, M. (2023). Teachers’ diversity awareness and critical consciousness - sine qua non of social justice in schools. Journal of the Institute for Educational Research, 5(1), 189-210. https://doi.org/10.2298/ZIPI2301189P

Pikić Jugović, I., Petrović, D., & Marušić, I. (2023). The mediating role of personality and gender roles on the relationship between gender and empathy: a study on preservice teachers. Sociologija i prostor, 61(1), 59-77. https://doi.org/10.5673/sip.61.1.3

Kozina, A., Veldin, M., Rožman, M., & Pikić Jugović, I. (2023). The mediating effect of student-teacher relationships for the relationship between empathy and aggression: insights from Slovenia and Croatia. Current Psychology, 42(30), 26418-26428. https://doi.org/10.1007/s12144-022-03480-6

Pikić Jugović, I., Maskalan, A., & Pavin Ivanec, T. (2022). Gender Differences and Motivation for The Teaching Profession: Why Do Men Choose (Not) To Teach?. Australian Journal of Teacher Education, 47(9), 1-18.

Pikić Jugović, I. & Baranović, B. (2022). Kako studenti i studentice biraju studije? Kvalitativno istraživanje motivacijskih, rodnih i kontekstualnih čimbenika odabira. Sociologija i prostor, 60(3), 573-599. doi:10.5673/sip.60.3.7

Kozina, A., Veldin, M., Rožman, M., & Pikić Jugović, I. (2022). The mediating effect of student teacher relationships for the relationship between empathy and aggression: insights from Slovenia and Croatia. Current psychology, 41(9), 1-12. doi:10.1007/s12144-022-03480-6

Jugović, I., Matković, T. i Jokić, B. (2020). Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost. Revija za sociologiju, 50(2), 253-284. doi: 10.5613/rzs.50.2.5

Müller, F., Denk, A., Lubaway, E., Sälzer, C., Kozina, A., Vršnik Perše, T., Rasmusson, M., Jugović, I., Lund Nielsen, B., Rozman, M., Ojsteršek, A., Jurko, S. (2020). Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: a systematic literature review. Educational Research Review, 29, 1-24. doi: 10.1016/j.edurev.2019.100304

Jugović, I. (2017). Students’ Gender-Related Choices and Achievement in Physics. Center for Educational Policy Studies Journal, 7(2), 71-95.

Jugović, I. (2016). Beliefs about the gender division of parental leave and characteristics associated with them. Revija za socijalnu politiku, 23 (3), 359-382.

Marušić, I., Jugović, I. & Lončarić, D. (2016). Approaches to learning of first-year and fifth-year student teachers: Are there any differences? European journal of teacher education. Advance online publication. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2016.1251898

Huić, A., Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2015). Stavovi studenata o pravima osoba homoseksualne orijentacije. Revija za socijalnu politiku, 22 (2), 219-245.

Baranović, B., Jugović, I. i Puzić, S. (2014). Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole. Revija za socijalnu politiku. 21(3), 285-307.

Jugović, I. & Doolan, K. (2013). Is there anything specific about early school leaving in Southeast Europe? A review of research and policy. European Journal of Education, 48 (3), 363-377.

Jugović, I., Marušić, I., Pavin Ivanec, T., & Vizek Vidović, V. (2012). Motivation and Personality of Pre-service Teachers in Croatia. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 40 (3), 271-287.

Jugović, I., Baranović, B. i Marušić, I. (2012). Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike. Suvremena psihologija, 15 (1), 65-79.

Kamenov, Ž., Huić, A. i Jugović, I. (2011). Uloga iskustva rodno neravnopravnog tretmana u obitelji u percepciji, stavovima i sklonosti rodnoj diskriminaciji. Revija za socijalnu politiku, 18 (2), 195-215.

Marušić, I., Jugović, I. i Pavin Ivanec, T. (2011). Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljskog zanimanja. Psihologijske teme, 20 (2), 299-318.

Baranović, B., Doolan, K. i Jugović, I. (2010). Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive? Sociologija i prostor, 187 (2), 349-374.

Jugović, I. (2010). Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području. Sociologija i prostor, 186 (1), 77-98.

Jugović, I. (2010). Što se mjeri pod pojmom rodnih uloga? Pregled i evaluacija skala rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama. Suvremena psihologija, 13 (1), 113-135.

Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2008). Razvoj instrumenta za ispitivanje rodnih uloga u adolescenciji. Suvremena psihologija, 11 (1), 93-106.

Poglavlja u knjigama

Matić Bojić, J., Pikić Jugović, I., & Puzić, S. (2024). “Why didn’t anyone tell us this before?!”: integrating social, emotional and diversity awareness competencies into teacher professional development. In: A. Kozina (Ed.) Empowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity-related challenges: volume 1: experimentation perspectives (pp. 41-57). Waxmann, Münster. https://doi.org/10.31244/9783830998594

Jugović, I., Puzić, S. i Mornar, M. (2020). Developing the social, emotional and intercultural learning programme for students. In A. Kozina (Ed.) Social, emotional and intercultural competencies for inclusive school environments across Europe: Relationships matter (pp. 59-82). Hamburg: Verlag Dr. Kovač.

Jugović, I. & Bezinović, P. (2020). Victimisation experiences in school and perceived teacher support of same-sex-attracted high school students. In J. I. Kjaran & H. Sauntson (Eds.) Schools as Queer Transformative Spaces (pp. 103-122). Abingdon, Oxon: Routledge. doi:10.4324/9781351028820-7

Jugović, I. (2019). Rodni aspekti motivacije za učenje. U: V. Vizek Vidović i I. Marušić (Ur.) Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu (str. 169-199). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Jugović, I. (2019). Psihologija roda. U: S. Bojanić i B. Miloš (Ur.) Uvod u studije roda: od teorije do angažmana (str. 137-157). Rijeka: Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci.

Jugović, I. (2019). Rodna perspektiva – Želje, planovi i stavovi učenica i učenika završnih razreda srednjih škola o prijelazu iz srednjeg u visoko obrazovanje. U. Z. Ristić Dedić i B. Jokić (Ur.) Što nakon srednje? Želje, planovi i stavovi hrvatskih srednjoškolaca (str. 64-83). Zagreb: Agencija za znanost i visoko obrazovanje.

Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2017). How personality dimensions and motivation to teach shape the learning achievement goals of Croatian future teachers. . In H. M. G. Watt, P. W. Richardson, & K. Smith (Eds.) Global Perspectives on teacher motivation (pp. 189-219). Cambridge: Cambridge University Press.

Jugović, I. (2015). Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu. U: B. Baranović (Ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija (str. 71-103). Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Jugović, I. (2015). Rodna dimenzija odabira područja studija. U: B. Baranović (Ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija (str. 165-185). Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.

Kamenov, Ž., Huić, A. i Jugović, I. (2014). Partnerski odnosi u kontekstu roda i rodnih uloga. U: A. Brajša-Žganec, A., J. Lopižić, J. i Z. Penezić (Ur.). Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva (str. 239-274). Jastrebarsko: Naklada Slap i Hrvatsko psihološko društvo.

Jugović, I. & Ančić, B. (2013). Effects of religiosity and spirituality on gender roles and homonegativity in Croatia and Slovenia. In N. Furlan Štante & M. Harcet (Eds.) Spirituality of Balkan Women Breaking Boundaries: the Voices of Women of ex-Yugoslavia. (pp. 93-118). Ljubljana: University of Primorska, Science and Research Centre, Annales University Press.

Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2011). Rodna (ne)ravnopravnost i diskriminacija u obiteljskim odnosima. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 28-37). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.

Kamenov, Ž. i Jugović, I. (2011). Percepcija, iskustvo i stavovi o rodnoj (ne)ravnopravnosti u obitelji. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 120-142). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.

Baranović, B. i Jugović, I. (2011). Percepcija, iskustvo i stavovi o rodnoj (ne)ravnopravnosti u obrazovanju. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 143-164). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.

Jugović, I., Pikić, A., & Bokan, N. (2006). Lesbians, gays and bisexuals in Croatia: How the stigma shapes lives? In R. Kuhar, and J. Takacs (Eds.) Beyond the pink curtain: Everyday life of LGBT people in Eastern Europe. (pp. 345-363). Ljubljana: Peace Institute (Politike Symposion).

Knjige

Puzić, S., Marušić, I., Matić Bojić, J., Pikić Jugović, I. i Šabić, J. (2023). Obrazovne nejednakosti u srednjoškolskom obrazovanju iz učeničke i nastavničke perspektive. Biblioteka Posebna izdanja. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
https://wwwadmin.idi.hr/uploads/Obrazovne_nejednakosti_usoiuinp_9777702030.pdf

Bibliografija