Ivana Pikić Jugović
Znanstvena savjetnica
- Matični broj iz upisa znanstvenika: 263886
- Naziv radnog mjesta: Znanstvena savjetnica
- Područje rada: psihologija obrazovanja, psihologija roda
Kvalifikacije, znanstveno napredovanje i obrazovanje
Znanstvena savjetnica u području društvenih znanosti, polje psihologija
Viša znanstvena suradnica u području društvenih znanosti, polje psihologija
Znanstvena suradnica za područje društvenih znanosti, polje psihologija
Viša znanstvena asistentica
Znanstvena novakinja – asistentica
Završila četverogodišnju edukaciju iz geštalt psihoterapije u organizaciji Gestalt Psychotherapy Training Institute Malta i Intronaut Zagreb
Doktorirala psihologiju na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Naziv doktorskog rada: „Važnost rodnih uloga i stereotipa u objašnjenju obrazovnog postignuća i odabira studija”
Diplomirala jednopredmetni studij psihologije na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Naziv diplomskog rada: „Zadovoljstvo rodnim ulogama“
Istraživački projekti
Uloga ličnosti, motivacije i socio-emocionalnih kompetencija u profesionalnoj dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere
HAND IN HAND: Osnaživanje socio-emocionalnih kompetencija i svijesti o različitosti učitelja širom Europe
ESF projekt: Tematska mreža “Cjeloživotno obrazovanje dostupno svima” (TEMCO)
Hand in Hand: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)
Inicijalno obrazovanje predmetnih nastavnica i nastavnika: Motivacija, identiteti i socio-emocionalne kompetencije (IDIZ)
Analiza stanja i potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju vezanih uz informiranje o visokoškolskim izborima i postupcima upisa na studijske programe (Agencija za znanost i visoko obrazovanje)
Društvena stratifikacija u Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti (Hrvatska zaklada za znanost)
Gender-related challenges in European education systems (European Institute for Gender Equality – EIGE)
Prirodne znanosti su in (Europski socijalni fond)
Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija (Hrvatska zaklada za znanost)
International Social Survey Programme (ISSP) – modul Obitelj i promjena rodnih uloga
Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja – longitudinalni pristup
Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva
Mladi i opijanje: istraživanje o navikama, stavovima i ponašanjima
Young men as allies in preventing violence and conflict in the Western Balkans – Young men initiative project – Phase II
Rodne, generacijske i kulturalne razlike u izražavanju ljubavi među bračnim partnerima
Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj
Western Balkan gender-based violence prevention initiative – Young men initiative project
Rodno osjetljive čitanke i razredna praksa u regiji Balkana
Uvođenje državne mature u hrvatski školski sustav
Nasilje nad lezbijkama, gejevima i biseksualnim osobama u Hrvatskoj
Odabrana bibliografija
Članci
Pikić Jugović, I., Marušić, I., & Matić Bojić, J. (2025). Early career teachers’ social and emotional competencies, self-efficacy and burnout: a mediation model. BMC Psychology, 13 (9), 1-14. https://doi.org/10.1186/s40359-024-02323-2
Pikić Jugović, I., Doolan, K., & Baranović, B. (2024). Exploring situated expectancy-value theory: a study of gendered higher education choices. Psihološka istraživanja, 27 (2), 197-222. https://scindeks.ceon.rs/article.aspx?query=ISSID%26and%2617596&page=1&sort=8&stype=0&backurl=%2Fissue.aspx%3Fissue%3D17596%26lang%3Den&lang=en
Pikić Jugović, I., Matić Bojić, J., Puzić, S., Odak, I., Brajković, S., Dahlström, H., Galić, G., Gaspar de Matos, M., Gøtzsche, K., Kozina, A., Mlekuž, A., Paleczek, L., & Rožman, M. (2023). Teachers’ diversity awareness and critical consciousness - sine qua non of social justice in schools. Journal of the Institute for Educational Research, 5(1), 189-210. https://doi.org/10.2298/ZIPI2301189P
Pikić Jugović, I., Petrović, D., & Marušić, I. (2023). The mediating role of personality and gender roles on the relationship between gender and empathy: a study on preservice teachers. Sociologija i prostor, 61(1), 59-77. https://doi.org/10.5673/sip.61.1.3
Kozina, A., Veldin, M., Rožman, M., & Pikić Jugović, I. (2023). The mediating effect of student-teacher relationships for the relationship between empathy and aggression: insights from Slovenia and Croatia. Current Psychology, 42(30), 26418-26428. https://doi.org/10.1007/s12144-022-03480-6
Pikić Jugović, I., Maskalan, A., & Pavin Ivanec, T. (2022). Gender Differences and Motivation for The Teaching Profession: Why Do Men Choose (Not) To Teach?. Australian Journal of Teacher Education, 47(9), 1-18.
Pikić Jugović, I. & Baranović, B. (2022). Kako studenti i studentice biraju studije? Kvalitativno istraživanje motivacijskih, rodnih i kontekstualnih čimbenika odabira. Sociologija i prostor, 60(3), 573-599. doi:10.5673/sip.60.3.7
Kozina, A., Veldin, M., Rožman, M., & Pikić Jugović, I. (2022). The mediating effect of student teacher relationships for the relationship between empathy and aggression: insights from Slovenia and Croatia. Current psychology, 41(9), 1-12. doi:10.1007/s12144-022-03480-6
Jugović, I., Matković, T. i Jokić, B. (2020). Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost. Revija za sociologiju, 50(2), 253-284. doi: 10.5613/rzs.50.2.5
Müller, F., Denk, A., Lubaway, E., Sälzer, C., Kozina, A., Vršnik Perše, T., Rasmusson, M., Jugović, I., Lund Nielsen, B., Rozman, M., Ojsteršek, A., Jurko, S. (2020). Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: a systematic literature review. Educational Research Review, 29, 1-24. doi: 10.1016/j.edurev.2019.100304
Jugović, I. (2017). Students’ Gender-Related Choices and Achievement in Physics. Center for Educational Policy Studies Journal, 7(2), 71-95.
Jugović, I. (2016). Beliefs about the gender division of parental leave and characteristics associated with them. Revija za socijalnu politiku, 23 (3), 359-382.
Marušić, I., Jugović, I. & Lončarić, D. (2016). Approaches to learning of first-year and fifth-year student teachers: Are there any differences? European journal of teacher education. Advance online publication. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2016.1251898
Huić, A., Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2015). Stavovi studenata o pravima osoba homoseksualne orijentacije. Revija za socijalnu politiku, 22 (2), 219-245.
Baranović, B., Jugović, I. i Puzić, S. (2014). Važnost obiteljskog porijekla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole. Revija za socijalnu politiku. 21(3), 285-307.
Jugović, I. & Doolan, K. (2013). Is there anything specific about early school leaving in Southeast Europe? A review of research and policy. European Journal of Education, 48 (3), 363-377.
Jugović, I., Marušić, I., Pavin Ivanec, T., & Vizek Vidović, V. (2012). Motivation and Personality of Pre-service Teachers in Croatia. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 40 (3), 271-287.
Jugović, I., Baranović, B. i Marušić, I. (2012). Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike. Suvremena psihologija, 15 (1), 65-79.
Kamenov, Ž., Huić, A. i Jugović, I. (2011). Uloga iskustva rodno neravnopravnog tretmana u obitelji u percepciji, stavovima i sklonosti rodnoj diskriminaciji. Revija za socijalnu politiku, 18 (2), 195-215.
Marušić, I., Jugović, I. i Pavin Ivanec, T. (2011). Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljskog zanimanja. Psihologijske teme, 20 (2), 299-318.
Baranović, B., Doolan, K. i Jugović, I. (2010). Jesu li čitanke književnosti za osnovnoškolsko obrazovanje u Hrvatskoj rodno osjetljive? Sociologija i prostor, 187 (2), 349-374.
Jugović, I. (2010). Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području. Sociologija i prostor, 186 (1), 77-98.
Jugović, I. (2010). Što se mjeri pod pojmom rodnih uloga? Pregled i evaluacija skala rodnih uloga i stavova o rodnim ulogama. Suvremena psihologija, 13 (1), 113-135.
Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2008). Razvoj instrumenta za ispitivanje rodnih uloga u adolescenciji. Suvremena psihologija, 11 (1), 93-106.
Poglavlja u knjigama
Matić Bojić, J., Pikić Jugović, I., & Puzić, S. (2024). “Why didn’t anyone tell us this before?!”: integrating social, emotional and diversity awareness competencies into teacher professional development. In: A. Kozina (Ed.) Empowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity-related challenges: volume 1: experimentation perspectives (pp. 41-57). Waxmann, Münster. https://doi.org/10.31244/9783830998594
Jugović, I., Puzić, S. i Mornar, M. (2020). Developing the social, emotional and intercultural learning programme for students. In A. Kozina (Ed.) Social, emotional and intercultural competencies for inclusive school environments across Europe: Relationships matter (pp. 59-82). Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
Jugović, I. & Bezinović, P. (2020). Victimisation experiences in school and perceived teacher support of same-sex-attracted high school students. In J. I. Kjaran & H. Sauntson (Eds.) Schools as Queer Transformative Spaces (pp. 103-122). Abingdon, Oxon: Routledge. doi:10.4324/9781351028820-7
Jugović, I. (2019). Rodni aspekti motivacije za učenje. U: V. Vizek Vidović i I. Marušić (Ur.) Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu (str. 169-199). Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Jugović, I. (2019). Psihologija roda. U: S. Bojanić i B. Miloš (Ur.) Uvod u studije roda: od teorije do angažmana (str. 137-157). Rijeka: Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci.
Jugović, I. (2019). Rodna perspektiva – Želje, planovi i stavovi učenica i učenika završnih razreda srednjih škola o prijelazu iz srednjeg u visoko obrazovanje. U. Z. Ristić Dedić i B. Jokić (Ur.) Što nakon srednje? Želje, planovi i stavovi hrvatskih srednjoškolaca (str. 64-83). Zagreb: Agencija za znanost i visoko obrazovanje.
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2017). How personality dimensions and motivation to teach shape the learning achievement goals of Croatian future teachers. . In H. M. G. Watt, P. W. Richardson, & K. Smith (Eds.) Global Perspectives on teacher motivation (pp. 189-219). Cambridge: Cambridge University Press.
Jugović, I. (2015). Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu. U: B. Baranović (Ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija (str. 71-103). Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Jugović, I. (2015). Rodna dimenzija odabira područja studija. U: B. Baranović (Ur.) Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? Pristup visokom obrazovanju i odabir studija (str. 165-185). Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
Kamenov, Ž., Huić, A. i Jugović, I. (2014). Partnerski odnosi u kontekstu roda i rodnih uloga. U: A. Brajša-Žganec, A., J. Lopižić, J. i Z. Penezić (Ur.). Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva (str. 239-274). Jastrebarsko: Naklada Slap i Hrvatsko psihološko društvo.
Jugović, I. & Ančić, B. (2013). Effects of religiosity and spirituality on gender roles and homonegativity in Croatia and Slovenia. In N. Furlan Štante & M. Harcet (Eds.) Spirituality of Balkan Women Breaking Boundaries: the Voices of Women of ex-Yugoslavia. (pp. 93-118). Ljubljana: University of Primorska, Science and Research Centre, Annales University Press.
Jugović, I. i Kamenov, Ž. (2011). Rodna (ne)ravnopravnost i diskriminacija u obiteljskim odnosima. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 28-37). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.
Kamenov, Ž. i Jugović, I. (2011). Percepcija, iskustvo i stavovi o rodnoj (ne)ravnopravnosti u obitelji. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 120-142). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.
Baranović, B. i Jugović, I. (2011). Percepcija, iskustvo i stavovi o rodnoj (ne)ravnopravnosti u obrazovanju. U: Ž. Kamenov i B. Galić (Ur.) Rodna ravnopravnost i diskriminacija u Hrvatskoj: Istraživanje „Percepcija, iskustva i stavovi o rodnoj diskriminaciji u Republici Hrvatskoj“ (str. 143-164). Zagreb: Ured za ravnopravnost spolova Vlade RH.
Jugović, I., Pikić, A., & Bokan, N. (2006). Lesbians, gays and bisexuals in Croatia: How the stigma shapes lives? In R. Kuhar, and J. Takacs (Eds.) Beyond the pink curtain: Everyday life of LGBT people in Eastern Europe. (pp. 345-363). Ljubljana: Peace Institute (Politike Symposion).
Knjige
Puzić, S., Marušić, I., Matić Bojić, J., Pikić Jugović, I. i Šabić, J. (2023). Obrazovne nejednakosti u srednjoškolskom obrazovanju iz učeničke i nastavničke perspektive. Biblioteka Posebna izdanja. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
https://wwwadmin.idi.hr/uploads/Obrazovne_nejednakosti_usoiuinp_9777702030.pdf