Iris Marušić
Znanstvena savjetnica u trajnom izboru
- Naziv radnog mjesta: Znanstvena savjetnica u trajnom izboru
- Područje rada: psihologija obrazovanja, psihologija ličnosti
Kvalifikacije, znanstveno napredovanje i obrazovanje
Doktorirala s temom iz područja opće psihologije, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Magistrirala s temom izu područja opće psihologije, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Diplomirala psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Istraživački projekti
Hand in Hand: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)
Evaluacija programa UNICEF – Hrvatska Za sigurno i poticajno okruženje u školama (voditeljica), projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
voditeljica projekta Škola otvorena roditeljima, financiranog od strane Zaklade za civilno društvo
Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
suradnica na međunarodnom projektu International Teacher Leadership, voditeljica projekta za Hrvatsku (u suradnji s Faculty of Education, University of Cambridge, voditelj projekta dr. sc. David Frost)
suradnica na međunarodnom projektu Adolescent Personality Profiles of Cultures (dijelom financiranog od strane National Institutes of Health, voditelji dr. sc. R.R. McCrae i dr. sc. F. De Fruyt)
suradnica na projektu Key competences Learning to learn and Entrepreneurship in Croatian Elementary Education, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
suradnica na međunarodnom projektu Personality Profiles of Cultures (dijelom financiranog od strane National Institutes of Health, voditelj dr. sc. R.R. McCrae)
Tempus projekt „Platform for Career Advice Centres in Croatia (CAREER)“, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu – projektni partneri u suradnji s Institutom za razvoj obrazovanja
Evaluacija nastavnih programa i razvoj modela kurikuluma za obavezno obrazovanje, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
Evaluacija petfaktorskog modela ličnosti, voditeljica poticajnog projekta za mlade znanstvenike, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu
Kibernetičko modeliranje ličnosti, projekt Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Kibernetički model ličnosti, projekt Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Odabrana bibliografija
Marušić, I., Bratko, D., & Eterović, H. (1996). A contribution to the cross-cultural replicability of the five-factor personality model. Review of Psychology, 3, 1- 2, 23-35.
Bratko, D. & Marušić, I. (1997). Family study of Big Five personality dimensions. Personality and Individual Differences, 23, 365-369.
Marušić, I., & Bratko, D. (1998). Relations of masculinity and femininity with personality dimensions of the five-factor model. Sex Roles, 38, 172, 29-44.
McCrae, R.R., Costa, P.T., De Lima, M.P., Simoes, A., Ostendorf, F., Angleitner, A., Marušić, I., Bratko, D., Caprara, G.V., Barbaranelli, C., Chae, J.H., & Piedmont, R.L. (1999). Age differences in personality across the adult life span: Paralells in five cultures. Developmental Psychology, 35, 466-477.
McCrae, R.R., Terraciano, A, Bratko D., Marušić I. et al. (2005). Universal Features of Personality Traits From the Observer’s Perspective: Data From 50 Cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 3, 547-561.
Terraciano, A., Bratko, D., Marušić I. et al. (2005). National Character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures. Science, 310, 96-100.
Marušić I. (2006). Motivacija I školski predmeti: spolne razlike u kontekstu teorije vrijednosti i očekivanja. U Baranović B. (ur.). Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
Marušić I., Kamenov Ž., & Jelić, M. (2006). Personality and attachment to romantic partners. Review of Psychology, 13, 1, 9-18.
Marušić, I. (2007). Teacher support and students’ perception of school subjects. U: Čubela – Adorić, V. (Ed.) Book of Selected Proceedings: 15th Psychology Days in Zadar, 25-27 May 2006. Zadar: University of Zadar.
Marušić I. & Pavin Ivanec T. (2008). Praćenje vršnjačkog nasilja u školama: spolne razlike u učestalosti i vrstama nasilnog ponašanja. Ljetopis socijalnog rada, 15, 1, 5-19.
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. & Vizek Vidović V. (2010). Neki prediktori motivacije za učenje kod budućih učitelja/učiteljica. Psihologijske teme, 19, 1, 31-44.
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. & Doolan, K. (2011). Mentorstvo u Hrvatskoj: različite perspektive. U: Vizek Vidović V. (Ur.). Učitelji i njihovi mentori. (pp. 153-193). Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
Marušić I., Kamenov Ž., & Jelić, M. (2011). Personality and attachment to friends. Društvena istraživanja, 20, 4, 1119-1137.
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2011). Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme, 20, 2, 299-318.
Jugović, I., Marušić, I. & Baranović, B. (2012). Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike. Suvremena psihologija, 15, 65-79.
Jugović, I., Marušić, I., Pavin Ivanec, T., & Vizek Vidović V. (2012). Motivation and personality of preservice teachers in Croatia. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, special issue, 40, 271-287.
Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., Jussim, L., Löckenhoff, C. E.,… Bratko, D., Marušić, I. et al. (2012). Stereotypes of age differences in personality traits: universal and accurate? Journal of Personality and Social Psychology, 103, 1050-1066.
Löckenhoff, C. E., Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., .,… Bratko, D., Marušić, I. et al. (2014). Gender stereotypes of personality: Universal and accurate? Journal of Cross-Cultural Psychology, 1-20.
Marušić, I., Jugović, I. & Lončarić, D. (2016). Approaches to learning of first-year and fifth-year student teachers: Are there any differences? European journal of teacher education. Advance online publication. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2016.1251898
Matić, J. & Marušić, I. (2016). Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha. Napredak, 157, 3, 283-299.
Marušić, I. & Matić, J. (2017). The role of personality, self-concept and defensive motivation in predicting maths anxiety. U: Kathleen A. Moore, Petra Buchwald (Eds.). Stress and anxiety: coping and resilience (str. 95-103). Berlin : Logos Berlin.
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2017). How personality dimensions and motivation to teach shape the learning achievement goals of Croatian future teachers. In Helen M. G. Watt, Paul W. Richardson, and Kari Smith (Eds.) Global Perspectives on teacher motivation (pp. 189-219). Cambridge: Cambridge University Press.