Posljednjih godina rasprave o obrazovanju u znanstvenoj, stručnoj i široj zajednici usmjerene su, osim na akademsku uspješnost učenika, stjecanje obrazovnih ishoda i učinkovitost obrazovnih sustava i na osiguravanje i razvoj psihosocijalne dobrobiti i zadovoljstva svih sudionika odgojno-obrazovnih procesa. Stoga je tema 5. Dana obrazovnih znanosti usmjerena upravo interdisciplinarnom istraživanju dobrobiti učenika, učitelja, nastavnika, profesora, stručnih suradnika, ravnatelja, dekana, roditelja, kao i čimbenika koji doprinose njihovoj dobrobiti i zadovoljstvu u odgojno-obrazovnom, ali i širem društvenom okružju.
Dobrobit sudionika odgojno-obrazovnog procesa podrazumijeva psihološko, socijalno, emocionalno, kognitivno i fizičko funkcioniranje i kompetencije koje je potrebno njegovati i razvijati kako bi se ostvarilo psihičko i fizičko zdravlje te vodio ispunjen i sretan život. Obrazovne institucije na svim razinama, od ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja do tercijarnog i post-tercijarnog obrazovanja, moraju imati aktivnu ulogu u osiguravanju dobrobiti učenika, ali i nastavnika, stručnih suradnika, ravnatelja i drugih sudionika odgojno-obrazovnih procesa.
Istraživanja dobrobiti poseban su značaj dobila u razdoblju pandemije bolesti COVID-19, zbog koje su Dani obrazovnih znanosti 2020. godine bili otkazani i odgođeni sve do ove godine. Pandemija je predstavljala ogroman izazov za odgojno-obrazovni sustav. Obrazovno iskustvo i rad obilježio je nagli prijelaz na različite modele nastave na daljinu, digitalizaciju nastave, što je zahtijevalo značajnu i brzu prilagodbu svih u sustavu. Uz pandemiju, potresi koji su pogodili dijelove Republike Hrvatske u istom razdoblju dodatno su poremetili rad odgojno-obrazovnih ustanova i utjecali na osjećaj sigurnosti i dobrobiti svih pogođenih. U međuvremenu smo suočeni i s drugim izazovima, koji uključuju ekonomsku neizvjesnost, migracije i ratna zbivanja. Sva navedena zbivanja uvelike su obilježila proteklo razdoblje i utjecala na dotad uvriježene načine funkcioniranja svih sudionika u obrazovnom sustavu.
5. Dani obrazovnih znanosti posvećeni su empirijskim istraživanjima dobrobiti učenika i odgojno-obrazovnih radnika, ali i pojedinih elemenata sustava koji mogu djelovati na dobrobit, kao što su upravljanje sustavom, kurikulum, kvaliteta učenja i poučavanja, vrednovanje, uvjeti rada, mogućnosti profesionalnog razvoja, ekološki aspekti, sigurnosni aspekti, interkulturni aspekti i društvene nejednakosti u obrazovanju (klasne, rodne, etničke, religijske i druge). Također, dobrodošle su i empirijske analize obrazovnih politika koje osiguravaju razvoj dobrobiti u odgojno-obrazovnom okruženju, kao i na rezultatima istraživanja utemeljeni prijedlozi za unaprjeđenje odgojno-obrazovnog sustava i obrazovnih politika i praksi koje utječu na dobrobit svih sudionika.
Pozivamo znanstvenike i istraživače u području obrazovanja da predstave svoje empirijske radove na istaknutu temu, iz različitih metodoloških perspektiva, ali i višestrukih disciplinskih i interdisciplinskih polazišta te doprinesu raspravi o ovim važnim pitanjima.